Home Computer 3 gode grunde til at annoncere på Google

3 gode grunde til at annoncere på Google

148
0

Hvis du har et ønske om at markedsføre din forretning på nettet, har du et hav af muligheder. Langt de fleste tænker i retning af de sociale medier, hvor der er rig mulighed for at annoncere. Det er dog ikke den eneste mulighed du har. Du kan nemlig også annoncere på Google, hvor du kan købe dig til topplaceringer.

Hvis du har svært ved at finde ud af, hvor du får mest ud af at annoncere, er du ikke den eneste. Det er der mange, der har svært ved at finde ud af. Her på siden finder du tre gode grunde til, hvorfor du bør annoncere på Google. Med afsæt i disse kan du nemt vurdere, om det er noget, der egner sig til din forretning.

1. Du kan annoncere på relevante søgeord og -fraser

En af de klare fordele ved at annoncere på Google er, at du kan målrette dine annoncer mod søgeord og -fraser, som dine kunder søger efter. Med andre ord, kan du sikre, at du får vist dine annoncer, hvor dine kunder er. Sættes det korrekt op, undgår du derved at vise annoncer til folk, der ikke er i din målgruppe.

Det er selvfølgelig også muligt at gøre dette via SEO. Det er dog en markant mere langsommelig proces, som tager lang tid. Derfor er der mange, der benytter sig af Google Ads, da det kan skabe trafik og salg med det samme. Hvis du ikke ved, hvad forskellen på de to ting er, bør du undersøge hvad er Google Ads.

2. Du kan måle om trafikken skaber salg

Det er også muligt at spore, om der er tale om trafik, der skaber salg. Du kan endda se, hvilke søgeord eller -fraser, som giver salg. Derved ved du også, hvortil du skal allokere den største del af dit budget. Derved er du sikret, at du får mest muligt for dine penge, når du annoncerer på Google.

Det er en klar fordel, for hvis du ikke ved, hvor dine salg kommer fra, så ved du ikke, om der reelt set er tale om en rentabel form for markedsføring. Derfor er det også en vigtig del af at markedsføre dig på nettet. I og med, at du ved, at du kan spore både trafik og salg, er du også sikret, at du ved, hvad du får for pengene.

3. Skab trafik og salg på ingen tid

Som der også er givet udtryk for herover, tager det ikke specielt lang tid, før dine annoncer er godkendt. Du kan derfor også hurtigt være i gang med både at skabe trafik og salg. Det er ikke noget, der er gældende ift. SEO, som derimod kan tage mange måneder, før det begynder at kaste noget af sig.

Derfor er det en god idé at kombinere de to ting. Du skal fortsat arbejde med SEO, men du skal også annoncere på dine vigtige søgeord og -fraser. Faktisk er det kun en fordel at gøre dette, da du dermed optager flere placeringer i resultaterne.