Home Tips og tricks Sådan skaber du bedre kommunikation på din arbejdsplads

Sådan skaber du bedre kommunikation på din arbejdsplads

871
0

Hvis du er leder af en virksomhed, ved du også, at der er rigtig mange ting at tage sig til. Du kan som leder have mange ansvarsområder, men du kan samtidig ikke få det hele til at køre rundt uden et hold af dygtige og effektive ansatte. Noget af det vigtigste på en arbejdsplads er, at kommunikationen blandt medarbejderne er i top. Det kan nemlig løse rigtig mange udfordringer. Men hvordan kan du egentlig være med til at forbedre kommunikationen?

Gør brug af Business Intelligence

I dag kan det stort set ikke lade sig gøre at køre en virksomhed uden at have ét eller flere former for IT-systemer. IT-systemerne er som regel til for bl.a. at opbevare alverdens forskellige data. Det kan godt blive uoverskueligt, når forskellige data ligger rundt omkring i diverse IT-systemer. Business Intelligence hjælper med at samle alle data, så de ikke ligger spredt ud over flere systemer. Det gør det lettere for dig og dine ansatte at finde de data, som I skal bruge.

Det kan hjælpe kommunikationen i virksomheden, fordi ingen længere skal spilde tid på at spørge alle andre, hvor nogle bestemte data ligger henne. Med Business Intelligence kan alle nemlig rigtig hurtig finde og hente lige præcis de data, som de har brug for. Det er nemt og hurtigt. Derfor kan I i stedet bruge jeres kræfter på noget helt andet.

Giv hinanden konstruktiv kritik og ros

Der er rigtig mange udfordringer, der kan blive løst ved bare at blive bedre til at kommunikere med hinanden. Det kan være, at din kollega fra en anden afdeling bliver ved med at gøre noget, som han/hun tror er en hjælp for dig, men som egentlig bare gør en proces mere besværlig for dig. Det ved han/hun ikke, før du åbner munden og siger det.