Vi lever i en tid, hvor IT og teknologi gennemsyrer alt, vi gør. Det gælder også i virksomheden, hvor der i den grad er brug for digitale løsninger. Det kan være svært at finde rundt i de mange tilbud, som markedet efterhånden svømmer over med. Man skal passe på med ikke at bruge penge på noget som ikke kan betale sig.
Find en løsning, som kan det hele
Når man leder efter IT til sin virksomhed, kan det være meget uoverskueligt. Derfor er det en god idé at finde en løsning som kan det hele. Det er smart, at du kan dele filer, holde videomøder og lave en kalender på den samme platform. Den platform kunne være Microsoft Azure eller bare Microsoft. Hvis du synes, det lyder meget avanceret, kan din virksomhed få en microsoft azure certification.
Det betyder, at i som virksomhed tager på et kursus, hvor I bliver fortrolige med Microsoft Azure. En anden løsning, som kan det hele, er Google. Her kan du få Drev, Meet, Docs og mange andre programmer helt gratis. Det smarte ved Google er at det snakker sammen med rigtigt mange andre IT-ting. Det betyder at du let kan opsætte nye programmer med hjælp fra Google.
De ansatte skal med på vognen
Når du vælger digitale løsninger, er det vigtigt at lytte, til dem der bruger det. Det er de ansatte i din virksomhed, og du skal derfor huske at få input fra dem. Det kan være at de har erfaring med IT-systemer fra et tidligere arbejde, og kan bidrage med gode råd.
Det kan også være, at de i deres privatliv bruger en digital løsning, som også ville egne sig til din virksomhed. Du skal også huske, at det er et stort arbejde for dine ansatte at sætte sig ind i et nyt IT-system.